Vă informăm că s-a publicat în Monitorul Oficial HOTARÂREA GUVERNULUI NR 716 din 27.08.2020 privind aprobarea schemei „Ajutor de minimis pentru compensarea efectelor fenomenelor hidrometeorologice nefavorabile manifestate în perioada martie - mai 2020 asupra sectorului apicol.
Mai multe informații aici: Minimis Sector Apicol 2020
Programul de lucru al Directiei pentru agricultura Judeteana Sibiu este de luni până joi, între orele 07.30 - 16.00 și vineri între orele 07:30 - 13:30.
BIBLIOGRAFIE:
Legea 17/2014 privind unele măsuri de reglementare a vânzării-cumpărării terenurilor agricole situate în extravilan şi de modificare a Legii nr. 268/2001 privind privatizarea societăţilor comerciale ce deţin în administrare terenuri proprietate publică şi privată a statului cu destinaţie agricolă şi înfiinţarea Agenţiei Domeniilor Statului
Legea 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public
Legea 57/2019 privind Codul administrativ
ORDIN nr. 120 din 30 aprilie 2020 pentru modificarea Regulamentului privind gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de fenomene meteorologice periculoase având ca efect producerea secetei pedologice, aprobat prin Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale şi al ministrului afacerilor interne nr. 97/63/2020
Având în vedere Referatul de aprobare nr. 242.288 din 30.04.2020 al Centrului operativ pentru situaţii de urgenţăşi al Direcţiei generale de politici agricole,
ţinând seama de Avizul nr. 4.009/RA din 7.05.2020 al Departamentului pentru situaţii de urgenţă din cadrul Ministerului Afacerilor Interne,
În temeiul prevederilor:
- art. 57 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
- art. 9 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 30/2017 privind organizarea şifuncţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi pentru modificarea art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr 1.186/2014 privind organizarea şifuncţionareaAutorităţii pentru Administrarea Sistemului Naţional Antigrindină şi de Creştere a Precipitaţiilor, cu modificările şi completările ulterioare;
- art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şifuncţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale şi ministrul afacerilor interne emit următorul ordin:
Art. I
Regulamentul privind gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de fenomene meteorologice periculoase având ca efect producerea secetei pedologice, aprobat prin Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale şi al ministrului afacerilor interne nr. 97/63/2020, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 320 din 16 aprilie 2020, se modifică după cum urmează:
1.La articolul 5, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"c) mediul natural (ecosisteme acvatice şi terestre, păduri, terenuri cu destinaţie agricolă, intravilanul localităţilor, altele)."
2.La articolul 9 alineatul (3) punctul I, litera h) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"h) numeşte prin ordin comisiile alcătuite din specialişti pentru evaluarea estimativă a pagubelor produse în urma fenomenului meteorologic de secetă pedologică;"
3.La articolul 9 alineatul (3) punctul II, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"b) desemnează personal tehnic din aparatul propriu al consiliului judeţean, pentru a participa în comisiile numite prin ordin al prefectului, în scopul constatării şi evaluării fizice şi valorice a pagubelor produse în urma fenomenelor meteorologice care generează seceta pedologică;"
4.La articolul 11 alineatul (3), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"d) participă, prin reprezentanţii săi în comisiile stabilite de preşedintele comitetului judeţean pentru situaţii de urgenţă, la evaluarea şi stabilirea pagubelor produse de seceta pedologică, dacă este cazul;"
5.La articolul 15, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 15
(1) Utilizatorii de terenuri cu destinaţie agricolă înscrişi în evidenţeleAgenţiei de PlăţişiIntervenţie pentru Agricultură, ale căror suprafeţe cu culturi agricole au fost afectate în procent de peste 30% din suprafeţele destinate producţiei vegetale, aferente fiecărei culturi, depun înştiinţări scrise la unitatea administrativ-teritorială pe a cărei rază teritorială se află terenul, în format fizic sau prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, în termen de 3 zile de la constatarea distrugerii sau vătămării culturilor agricole deţinute."
6.Articolul 18 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 18
(1) În funcţie de pagubele înregistrate şi raportate de Grupul de suport tehnic, prefectul, în calitatea sa de preşedinte al comitetului judeţean pentru situaţii de urgenţă, numeşte, prin ordin, comisiile de constatare şi evaluare a pagubelor la culturile agricole.
(2) Din cadrul comisiilor de constatare şi evaluare a pagubelor la culturile agricole fac parte reprezentanţi ai administraţiei publice locale, un reprezentant al centrului judeţean/local al Agenţiei de PlăţişiIntervenţie pentru Agricultură şi un reprezentant al direcţiei pentru agricultură judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
(3) Prezenţa tuturor reprezentanţilorprevăzuţi la alin. (2) şi a fermierului sau a reprezentantului acestuia este obligatorie.
(4) Secretariatele comisiilor prevăzute la alin. (1) sunt asigurate de către persoane din cadrul direcţiei pentru agricultură judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
(5) Comisiile prevăzute la alin. (1) întocmesc procese-verbale de constatare şi evaluare a pagubelor la culturile agricole, al căror model este prevăzut în anexa nr. 3 la prezentul regulament, prin validarea şi centralizarea datelor conţinute în rapoartele operative întocmite la nivelul comitetelor locale pentru situaţii de urgenţăşi evaluarea acestora.
(6) Persoanele nominalizate în comisiile pentru constatarea şi evaluarea pagubelor la culturile agricole au obligaţia asumării proceselor-verbale, pe baza experienţeişi a cunoştinţelor tehnice/profesionale deţinute.
(7) Comitetul local pentru situaţii de urgenţă înregistrează procesele-verbale pentru constatarea şi evaluarea pagubelor la culturile agricole şi le înaintează comitetului judeţean pentru situaţii de urgenţă.
(8) Comitetul judeţean pentru situaţii de urgenţă înaintează procesele-verbale de constatare şi evaluare a pagubelor la culturile agricole către Grupul de suport tehnic, în vederea întocmirii raportului de sinteză cu pagubele la culturile agricole, asociate fenomenului meteorologic de secetă pedologică, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 4 la prezentul regulament.
(9) Rapoartele de sinteză se întocmesc până cel târziu la data de 15 iunie inclusiv, pentru culturile înfiinţate în toamnă, respectiv până cel târziu la data de 15 septembrie inclusiv, pentru culturile înfiinţate în primăvară, şi se comunică instituţiei prefectului, consiliului judeţeanşi Centrului operativ pentru situaţii de urgenţă din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale."
7.Articolul 19 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 19
Reprezentanţiidirecţiilor pentru agricultură judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, din cadrul comisiilor prevăzute la art. 18 alin. (1), întocmesc un raport centralizator privind calamităţile generate de seceta pedologică, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 5 la prezentul regulament, pe care îl transmit către Centrul operativ pentru situaţii de urgenţă din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale."
8.Anexele nr. 1-5 la regulament se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-5 la prezentul ordin.
Art. II
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Art. III
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
-****-
Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, Nechita-Adrian Oros p. Ministrul afacerilor interne, Bogdan Despescu, secretar de stat |
ANEXA nr. 1:RAPORT OPERATIV cu evaluarea pagubelor la culturile agricole, asociate fenomenului meteorologic de secetă pedologică
(- Anexa nr. 1 la regulament)
RAPORT OPERATIV cu evaluarea pagubelor la culturile agricole, asociate fenomenului meteorologic de secetă pedologică
(model)
UAT ........................................... Judeţul .......................
Nr crt. |
Cultura |
Bloc fizic |
Nr. parcelă/tarla |
Suprafaţa totală declarată - ha - |
% calamitare |
Suprafaţa calamitată - ha - |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 = 4 x 5/100 |
1. |
||||||
2. |
||||||
3. |
||||||
... |
Data ................................
Preşedintele comitetului local pentru situaţii de urgenţă Primar, ...................................................... (numele şi prenumele) ...................................................... (semnătura/ştampila, după caz) |
ANEXA nr. 2:CENTRALIZATOR rapoarte operative cu evaluarea pagubelor la culturile agricole, asociate fenomenului meteorologic de secetă pedologică
(- Anexa nr. 2 la regulament)
CENTRALIZATOR rapoarte operative cu evaluarea pagubelor la culturile agricole, asociate fenomenului meteorologic de secetă pedologică
(model)
Judeţul ........................
Nr crt. |
Cultura |
Suprafaţa totală declarată - ha - |
Din care suprafaţa calamitată - ha - |
0 |
1 |
2 |
3 |
1. |
|||
2. |
|||
3. |
|||
... |
Data ................................
Şeful Grupului de suport tehnic
Directorul executiv al Direcţiei pentru Agricultură Judeţene....................
......................................................
(numele şi prenumele)
Semnătura
......................................................
Membrii comisiei
Reprezentantul |
Numele şi prenumele |
Semnătura |
ANEXA nr. 3:PROCES-VERBAL de constatare şi evaluare a pagubelor la culturile agricole
(- Anexa nr. 3 la regulament)
PROCES-VERBAL de constatare şi evaluare a pagubelor la culturile agricole
(model)
UAT .................................../Localitatea ..................... Nr. ................... din .................
Comisia de constatare şi evaluare a pagubelor, formată din reprezentanţi ai:
unităţii administrativ-teritoriale - UAT .................... (numele, prenumele şifuncţia) ..........
Direcţiei pentru agricultură judeţene/a municipiului Bucureşti - DAJ ........................... (numele, prenumele şifuncţia) ..........................................................
Agenţiei de PlăţişiIntervenţie pentru Agricultură - APIA ............................... (numele, prenumele şifuncţia) ......................................................,
ca urmare a Înştiinţării nr. ......... din .........., depusă de către producătorul agricol ........... (numele, prenumele/denumirea) ....................................................,
identificat cu ID APIA ........................ nr. ......./............., şi a Ordinului prefectului nr. ......./................., s-a deplasat la faţa locului, unde a constatat că ................. (la data, perioada) .......................... s-au produs calamităţi ale suprafeţelor culturilor declarate de producătorul agricol,
cauzate de seceta pedologică, după cum urmează:
Nr crt. |
Bloc fizic |
Nr. parcelă/ tarla |
Cultura |
Suprafaţa totală declarată - ha- |
% calamitare(*) |
Suprafaţa calamitată - ha - |
Evaluare pagube(**) - lei - |
Irigabilda/nu |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 = 4 x 5/100 |
7 |
8 |
1. |
(X) |
|||||||
2. |
(X) |
|||||||
... |
(X) |
|||||||
Total pe cultură |
||||||||
Total |
_____
(*)Se stabileşte de către Comisia de constatare şi evaluare a pagubelor.
(**)Evaluarea pagubelor are în vedere cheltuielile efectuate până la constatarea/producerea daunei; se vor lua în calcul cheltuielile în sumă forfetară stabilite pe baza devizelor de cheltuieli pentru fiecare cultură calamitată, elaborate de către Institutul de Cercetare pentru Economia Agriculturii şi Dezvoltare Rurală.
Situaţia culturilor la data constatării pagubelor:
1.Stadiul de dezvoltare ........................................................................
2.Aspecte de vătămare (dăunare) ..........................................................
3.Măsuri aplicate de către producătorul agricol pentru reducerea sau limitarea pagubelor ......................................................
4.Detalierea situaţiei existente la momentul constatării, pentru coloana 8 - Irigabil
...................................................................................................................
Determinările s-au realizat în prezenţa producătorului agricol/persoanei împuternicite.
Prezentul proces-verbal s-a încheiat în 4 exemplare, câte o copie pentru fiecare membru al comisiei, iar originalul rămâne la producătorul agricol/persoana împuternicită.
Membrii comisiei
Reprezentantul |
Numele şi prenumele |
Semnătura |
UAT |
||
DAJ |
||
APIA |
Producător agricol/Împuternicit (numele, prenumele şi denumirea) .............................
CNP/CUI ...............................................
.............................................................
(semnătura/ştampila, după caz)
Preşedintele Comitetului local pentru situaţii de urgenţă
Primar,
.........................
NOTĂ:
Procesul-verbal constituie documentul doveditor care se ataşează la Înştiinţarea cu privire la forţă majoră, care se prezintă la instituţiile statului.
ANEXA nr. 4:RAPORT DE SINTEZĂ cu evaluarea pagubelor la culturile agricole, asociate fenomenului meteorologic de secetă pedologică, pe UAT-uri
(- Anexa nr. 4 la regulament)
Aprobat.
Preşedintele comitetului judeţean pentru situaţii de urgenţă,
...........................................
Prefect,
........................................
(1)RAPORT DE SINTEZĂ cu evaluarea pagubelor la culturile agricole, asociate fenomenului meteorologic de secetă pedologică, pe UAT-uri
(model)
Nr. crt. |
Municipiul, oraşul, comuna/localităţiaparţinătoare |
Pagube constatate conform proceselor-verbale întocmite de comisiile de constatare şi evaluare a pagubelor |
|||
Cultura |
Suprafaţa totală declarată - ha - |
din care suprafaţa calamitată - ha - |
Evaluare pagube - lei - |
||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 UAT .................. cod SIRUTA ................... |
|||||
Localitatea 1 |
|||||
......... |
......... |
......... |
.......... |
||
Localitatea 2 |
|||||
......... |
|||||
Localitatea n |
|||||
2 UAT .................. cod SIRUTA ................... |
|||||
Localitatea 1 |
|||||
(2)RAPORT DE SINTEZĂ cu evaluarea pagubelor la culturile agricole, asociate fenomenului meteorologic de secetă pedologică, pe UAT-uri şi producători agricoli
(model)
Nr. crt. |
Municipiul, oraşul, comuna/localităţiaparţinătoare |
Producătorul agricol(datele de identificare/codul ID APIA) |
Pagube constatate conform proceselor-verbale întocmite de comisiile de constatare şi evaluare a pagubelor |
|||
Suprafaţa totală declarată - ha - |
din care suprafaţa calamitată - ha - |
din care suprafaţa irigabilă - ha - |
Evaluare pagube - lei - |
|||
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
UAT 1 ....................... cod SIRUTA ................... |
||||||
Cultura 1:.................... |
||||||
1 |
Localitatea 1 |
Producător 1 |
||||
Producător 2 |
||||||
Producător 3 |
||||||
.............. |
||||||
Total |
||||||
2 |
Localitatea 2 |
Producător 1 |
||||
Producător 2 |
||||||
Producător 3 |
||||||
............. |
||||||
Total |
||||||
Total cultura 1 |
||||||
Cultura 2 ...................... |
||||||
1 |
Localitatea 1 |
Producător 1 |
||||
Producător 2 |
||||||
Producător 3 |
||||||
.............. |
||||||
Total |
||||||
2 |
Localitatea 2 |
Producător 1 |
||||
Producător 2 |
||||||
Producător 3 |
||||||
.............. |
||||||
Total |
||||||
Total cultura 2 |
||||||
Total UAT 1 (total cultura 1 + total cultura 2 +....) |
||||||
UAT 2 ................ cod SIRUTA ........................ |
||||||
Cultura 1 .............................. |
||||||
1 |
Localitatea 1 |
Producător 1 |
||||
Producător 2 |
||||||
Producător 3 |
||||||
.............. |
||||||
Total |
||||||
2 |
Localitatea 2 |
Producător 1 |
||||
Producător 2 |
||||||
Producător 3 |
||||||
............. |
||||||
Total |
||||||
Total cultura 1 |
||||||
Cultura 2 ............................ |
||||||
1 |
Localitatea 1 |
Producător 1 |
||||
Producător 2 |
||||||
Producător 3 |
||||||
.............. |
||||||
Total |
||||||
2 |
Localitatea 2 |
Producător 1 |
||||
Producător 2 |
||||||
Producător 3 |
||||||
............. |
||||||
Total |
||||||
Total cultura 2 |
||||||
Total UAT 2 (total cultura 1 + total cultura 2 + ......) |
||||||
Total general (total UAT 1 + total UAT 2 + .........) |
||||||
Şeful Grupului de suport tehnic, ................................................... Directorul executiv al Direcţiei pentru Agricultură Judeţene................... ..................................................................................... (numele şi prenumele) Semnătura .............................................................. Întocmit Reprezentant cu rol principal în GSTDAJ, ........................................................................ Reprezentant cu rol principal în GST APIA, ..................................................................... |
|
ANEXA nr. 5:RAPORT CENTRALIZATOR privind calamităţile generate de seceta pedologică
(- Anexa nr. 5 la regulament)
RAPORT CENTRALIZATOR privind calamităţile generate de seceta pedologică
Direcţia pentru Agricultură Judeţeană ................/a Municipiului Bucureşti
Specificare |
Cultura 1 |
Cultura 2 |
Cultura 3 |
................ |
Suprafaţa calamitată (ha) |
||||
Valoare pagube (lei) |
Număr de solicitanţi ............................
Data ................................
Centralizat conform proceselor-verbale întocmite de comisiile de constatare şi evaluare a pagubelor
Reprezentant al Direcţiei pentru Agricultură Judeţene ................. (numele şi prenumele) ..................
Semnătura ..............................................................
Directorul exec
(numele şi prenumele)
................................................
(semnătura/ştampila, după caz)
Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 375 din data de 11 mai 2020
Anunt 20.03.2020
Hotarare nr. 13 / 21.03.2020
Informare:
Intrucât siguranţa şi confortul cetățenilor sunt prioritare, vă informăm că ne-am conformat și respectăm toate recomandările autorităților si ale Direcției de Sănătate Publică în ceea ce privește măsurile care au ca scop limitarea răspândirii virusului COVID-19.
- personalul nostru a fost instruit cu toate normele de prevenție;
- am afișat in cadrul institutiei , pe site-ul intitutiei si pe pagina de FACEBOOK materialele informative pentru prevenția răspândirii coronavirusului;
- se lucreaza în echipe reduse numeric, astfel încât contactul între angajați și persoanele din afara instituției să fie limitat;
- la intrarea în instituție orice persoană are la dispoziție gel dezinfectant
Se accentuează utilizarea soluțiilor dezinfectante pe suprafetele care intră în contact direct cu utilizatorii.
Vă asiguram ca urmărim toate recomandările autorităților și evoluția situatiei, astfel încât să punem în aplicare toate măsurile de siguranță necesare.
Legea nr. 336/2018 privind aprobarea Programului pentru stimularea angajării tinerilor în sectoarele agricultură, acvacultură și industria alimentară
Programul pentru stimularea angajării tinerilor în sectoarele agricultură, acvacultură și industria alimentară
Condiții Angajator:
- sunt înregistrați conform legislației naționale în vigoare (persoană fizică autorizată, întreprindere individuală, întreprindere familială, cooperativă agricolă, persoană juridică);
- desfășoară activități în domeniul agriculturii, acvaculturii și/sau industriei alimentare, dovedite cu documentul de înființare;
- nu se află în procedură de executare silită, reorganizare judiciară, faliment, închidere operațională, dizolvare, lichidare sau administrare specială, nu au activitatea suspendată ori alte situații similare reglementate de lege;
- nu au datorii la bugetul general consolidat și la bugetele locale, atât pentru sediul social, cât și pentru toate punctele de lucru;
- se obligă să încadreze cu contract individual de muncă pe durată nedeterminată sau determinată, dar nu mai puțin de 12 luni, cu normă întreagă, în condițiile Legii 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cel puțin doi tineri beneficiari ai Programului;
- se obligă să păstreze numărul locurilor de muncă existente la data accesării Programului și numărul locurilor de muncă create prin Program.
Condiții Angajat:
- vârsta de până la 40 de ani inclusiv.
- să nu mai fi beneficiat anterior de un alt sprijin la încheierea unui contract individual de muncă pentru prima angajare sau să nu fi avut încheiat un contract individual de muncă cu același angajator cu cel puțin 12 luni înaintea angajării prin prezentul program.
Facilități:
- Angajatorul fermier beneficiază de sprijin financiar lunar, pentru fiecare persoană angajată astfel:
- a)1000 lei pentru persoanele cu studii superioare de specialitate în domeniul agricol, acvacultură și/sau industrie alimentară;
- b)750 lei pentru persoanele cu studii medii de specialitate, precum și cursuri de formare profesională de scurtă durată în domeniul agricol, al acvaculturii și/sau industriei alimentare;
- c)500 lei pentru persoanele fără studii.
-tânărul beneficiar al Programului care a fost angajat ,beneficiază de scutiri de la plata impozitului pe venit aferent salariului brut stabilit potrivit contractului individual de muncă încheiat în cadrul Programului.
Acte necesare
Angajatorii fermieri, depun o cerere de înscriere în Program, potrivit modelului prevăzut la anexa nr. 1, la direcțiile în a căror rază teritorială își au sediul, însoțită de următoarele documente:
- a)Pentru angajatorul fermier:
(i) actul de identitate al reprezentantului legal, în copie;
(ii) certificatul constatator detaliat al angajatorului fermier emis de Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) și valabil la data depunerii, din care să rezulte criteriile de eligibilitate prevăzute de art. 3 alin. (2) lit. a-c) din Lege, în formă letrică sau electronică de la ONRC, în original;
(iii) certificatul de atestare fiscală eliberat de organele fiscale competente ale autorității administrației publice locale, din care să rezulte că nu înregistrează obligații fiscale restante la bugetul local, pentru sediul social/profesional, filiale, cu mențiunea "eliberat pentru a beneficia de Legea nr. 336/2018", în original;
(iv) certificatul de atestare fiscală emis de organul fiscal din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, emis potrivit prevederilor legale privind îndeplinirea obligațiilor exigibile de plată a impozitelor, taxelor și datoriilor la bugetul general consolidat pentru sediul social/profesional, filiale, cu mențiunea "eliberat pentru a beneficia de Legea nr. 336/2018", în original;
(v) documentul eliberat de unitatea bancară/trezorerie, care dovedește existența unui cont activ bancă/trezorerie, în original;
(vi) extras din registrul general de evidență a salariaților din care să rezulte perioada contractelor individuale de muncă, precum și durata muncii;
(vii) declarația pe propria răspundere a angajatorului fermier, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2.
- b)Pentru tânărul beneficiar:
(i) actul de identitate, în copie;
(ii) documente justificative pentru dovedirea absolvirii studiilor de specialitate în domeniul agricol, al acvaculturii și/sau industriei alimentare, cu excepția tinerilor prevăzuți la art. 4 alin. (1) lit. c) din Lege, precum și certificate de calificare cu recunoaștere națională pentru dovedirea absolvirii cursurilor de formare profesională în domeniul agricol, al acvaculturii și/sau industriei alimentare
(iii) declarația pe propria răspundere a tânărului beneficiar al Programului, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3.
(2) Documentele prevăzute la alin. (1) sunt prezentate în original și în copie, unde este cazul, prin înscrierea pe copie a sintagmei "conform cu originalul" și semnat de către angajatorul fermier sau reprezentantul legal al acestuia.
(3) Documentele prevăzute la alin. (1) trebuie să fie valabile la data depunerii cererii de acordare a sprijinului financiar.
(4) Depunerea documentelor se face la direcții, de către angajatorul fermier sau de către o altă persoană împuternicită de acesta.
- Anexa 2 - Declaratie fermier
- Anexa 3 - Declatie tanar fermier
Mai multe articole...
- Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de susținere a producției de usturoi
- Anunț de organizare concurs - Agenția Națională a Zonei Montane
- Crescatorii de porci din rasele Bazna si Mangalita primesc si in acest an ajutor de la stat
- Ajutor de minimis pentru aplicarea programului de susținere a crescătorilor de ovine pentru comercializarea lânii
Pagina 1 din 3
- Start
- Prec
- 1
- 2
- 3
- Mai departe
- Sfârșit